fbpx
OnlineCursusBrief 002 Op welk moment bied jij je online cursus aan?
Onne Kierkels

ONNE KIERKELS

OnlineCursusBrief 002 Op welk moment bied jij je online cursus aan?

Beste %FIRSTNAME, 

In de vorige mail hebben we de eerste voorbereidingen getroffen voor het opzetten van je online cursus. Deze keer gaan we bepalen waar je online cursus voor bedoeld is. 

Stel je eens voor dat je naast je live aanbod ook online diensten aanbiedt waar je trots op kunt zijn. Waar mensen echte resultaten mee behalen. Echte resultaten omdat ze de hele cursus doorlopen en niet voortijdig afhaken zonder resultaat. 

Stel je eens voor dat je niet meer voor elk onderdeel van je live programma fysiek aanwezig hoeft te zijn? Het zou toch super mooi zijn als mensen goed voorbereid naar je live events komen, zodat je direct met ze de diepte in kan?

Dat is dus gewoon mogelijk! Maar daar moet je wel wat voor doen en beslissen.

Een online cursus kun je aanbieden als leerproduct of als marketing product. In deze mail training maken we een leerproduct: jouw online cursus. Met dit leerproduct breng je mensen naar een eindresultaat, ze hebben dan iets geleerd. 

Beslis nu waar je online cursus voor bedoeld is en schrijf dat in je werkdocument dat je de vorige keer hebt aangemaakt:  

  1. de online cursus is een vervanging van mijn live sessies 
  2. de online cursus  is een aanvulling of naslagwerk op mijn live sessies
  3. de online cursus is een voorbereiding op mijn live sessies
  4. de online cursus is een los product, mensen kunnen er resultaten mee behalen zonder dat ze naar mijn live sessies komen

Welke middelen ga je gebruiken om je online cursus onder de aandacht te brengen van je doelgroep?

Het gaat hierbij om je eerste ideeën. Later kun je dit nog aanpassen. Er staan 3 bullets, maar gebruik er zoveel als je nodig hebt. 

Voorbeelden: Facebook-advertentie, email marketing, artikelen plaatsen, Facebook-live sessie, LinkedIn posts, Google advertentie, … 

  • …..
  • …..
  • …..

Symptomen: Waar ligt mijn klant wakker van? 

Voorbeelden: te weinig inkomsten, geen kennis van techniek, geen vrije tijd, gedachten die niet kunnen stoppen, pijn in lijf door slechte zelfzorg

  1. ….
  2. ….

Oorzaken: Wat is er aan de hand met mijn klant, wat ik met mijn cursus kan verhelpen? 

Voorbeelden: slechte ervaringen, blijven uitstellen, continu in dezelfde valkuilen trappen, onvoldoende vaardigheden, onvoldoende kennis over onderwerp X, …

  1. ….
  2. ….

Resultaten: Wat gaat de online cursus opleveren voor mijn klant? 

Voorbeelden: Een gezonde leefstijl, met weinig moeite meer energie, een nieuwe vaardigheid, meer kennis over onderwerp X, … 

Je hebt nu al wat meer duidelijkheid gecreëerd over waar je online cursus voor bedoeld is. Dit is belangrijk om de inhoud straks goed af te stemmen op wat je klanten willen leren. Goed bezig! De volgende keer gaan we weer verder. 

Creatieve groet,

Onne
Onlinecursuswebsites.nl

Blogs

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis online cursus afvinklijst

Voor ondernemers die grip en structuur nodig hebben tijdens het maken en verkopen van hun online programma

Share This