fbpx
Onne Kierkels

ONNE KIERKELS

De pilot van je online cursus

Organisch samenwerken met je klanten

Waarom een pilot? 

Je bent een online cursus aan het maken en staat nu op het punt om een pilot te gaan draaien. Een voordeel van een pilot is dat het alertheid oproept bij je totale doelgroep. De mensen waarmee je in contact staat weten nu dat je met een nieuw product bezig bent. De pilot is dus ook onderdeel van je marketing. Daarnaast ga je met een pilot valideren of je klanten op het onderwerp van jouw cursus zitten te wachten of dat ze liever een ander urgenter probleem willen aanpakken. Je komt er achter of ze meer of minder stappen nodig hebben om bij het gewenste resultaat te komen dan jij aanvankelijk dacht. De valkuil van jaren ervaring is namelijk dat je de details van het proces minder overziet. En dat dingen die voor jou makkelijk, logisch en vanzelfsprekend lijken, dat voor je doelgroep niet altijd zijn.  Door de werkwijze in dit artikel te volgen kom je erachter wat je ideale klanten willen. Deze methode vraagt nauwelijks meer tijd dan dat je anders werkt met je klanten. Je werkt organisch, met hen, aan je eerste product. Dit artikel geeft een gedetailleerde uitleg over het houden van een pilot voor je online cursus. En is speciaal geschreven voor de coach, trainer, therapeut of adviseur die nog geen ervaring heeft met klanten of nog nooit een online cursus heeft gemaakt. Geen nood, ik help je bij elke stap. 

Wat gaan we doen?

We gaan een kleine lancering doen. Een lancering is een manier om aandacht te vestigen op je online cursus. Je neemt je positie in de markt in. Je gaat direct concreet aan de slag. Volg je deze stappen dan heb jij straks een goede eerste online cursus. Deze stap vraagt commitment en een sterke werkhouding van jou. Zeker dat je daarvoor uiteindelijk wordt beloond! De methode die je leert is geschikt voor online cursus producten. We zaaien een zaadje bij je doelgroep en samen met hen laten we dit zaadje uitgroeien tot een plantje. Met dit plantje (je eerste online cursus) ga je straks je eerste geld verdienen. 

De voordelen van deze lancering

  • Je werkt op een snelle, simpele en effectieve manier zonder dat het je extra tijd kost aan je eerste product 
  • Je maakt een start met het opbouwen van je community
  • Je weet snel of er vraag is naar je idee én of je dit idee moet gaan uitvoeren 
  • Je betrekt je ideale klanten bij het maken van een programma waar vraag naar is
  • Je oefent met ‘lesgeven’ online
  • Je maakt kennis met de meest actieve mensen uit je community tijdens je lancering. Dit zijn vaak op lange termijn je ambassadeurs die zorgen voor nieuwe klanten
  • Je hebt de kans om direct geld te verdienen met je eerste product, probeer te starten met een paar betalende klanten
  • Aan het einde heb je een goed product dat perfect afgestemd is op de behoefte van je ideale doelgroep 

Samenvatting de 10 stappen van je pilot

Eerst geef ik je een samenvatting van de 10 stappen van je pilot. Dan weet je wat je te wachten staat. Later komen alle stappen uitgebreid aan bod en gaan we ermee aan de slag. Nu hoef je er alleen maar kennis van te nemen. 

  1. Bouw een korte lijst van mensen die tot je gekozen ideale doelgroep behoren. 
  2. Interview 10 ideale klanten uit je doelgroep. 
  3. Verzamel alle gegevens uit de interviews en bereid je voor op het maken van de modules.
  4. Koppel je bevindingen terug met de mensen die je geïnterviewd hebt en deel met hen de outline van je online cursus.  
  5. Doe je deelnemers een aanbod om je pilot te volgen.
  6. De modules maken en je deelnemers bevragen
  7. Biedt een bonus Q & A aan
  8. Verschillende leerstijlen: extra aanbod
  9. Vraag om goede testimonials
  10. Tot slot 

Uitleg over mentale triggers

Je hebt de samenvatting van de 10 stappen doorgenomen. Wanneer je deze uitvoert raak je een flink aantal mentale triggers bij je doelgroep. En dat is exact wat je wilt bereiken. Een stukje psychologie: 

  • Je gaat de expert zijn, wat mooi is omdat mensen graag andere personen die in een autoriteitspositie zitten willen volgen. 
  • Je gaat veel geven en alleen al daardoor voelen mensen zich bijna ‘verplicht’ om ook iets terug te geven. 
  • Mensen gaan je vertrouwen, zeker omdat je een positieve invloed hebt op hun leven. 
  • Je hebt een relatie opgebouwd en op basis daarvan beslissen mensen vaak meer met je te gaan werken.
  • Je pakt de aandacht van je doelgroep en neemt ze mee naar het grote moment van de live-sessies. 
  • Mensen gaan je leuk vinden. En er is niets leukers dan werken met mensen die je leuk vindt en die jou leuk vinden. 
  • Mensen houden van evenementen en dit 10 stappenmodel is een evenement waar mensen graag deel van uitmaken. Ze willen graag ergens bij horen en dat bied jij ze. 
  • Aangezien je met een beperkt aantal mensen werkt is dat ook nog een reden waarom mensen erbij willen zijn. 

En als je het ook nog allemaal top hebt gedaan kun je de ervaringen uit deze pilot vast laten leggen in testimonials. 

De uitvoering van de 10 stappen om bij je eerste online cursus te komen

Met jouw ideale doelgroep in je achterhoofd is het tijd om met ze in contact te komen. Vaak is het buiten je comfort zone om je cursus, die nog niet helemaal af is, voor het eerst voor te leggen aan mensen. En dan mogen ze er ook nog eens feedback op geven. Ieieieks!  Of je denkt dat je heus wel weet waar mensen op zitten te wachten, daar heb je geen pilot voor nodig… (dit is de smoes die je jezelf vertelt om onder de pilot uit te komen) Als je het echt allemaal zelf beter weet, sla de hele pilot dan maar over. Ben je lekker snel klaar ook. Maar als je je ego en verlegenheid kunt overwinnen, ga je jezelf een grote tragedie besparen. Het is namelijk super erg als je een heleboel tijd, geld en energie hebt besteed aan het ontwikkelen van een online cursus… en er dan achterkomt dat niemand het wil kopen.  Dus om dit te voorkomen heb ik een stappenplan voor je ontworpen voor deze pilot. Achteraf zul je jezelf dankbaar zijn.

Stap 1 Vind namen bij je doelgroep

Waar vind je jouw ideale doelgroep? Kijk hiervoor naar hun demografische gegevens en hun interesses. Je gaat ze namelijk actief zelf opzoeken. Niet allemaal tegelijk, maar een voor een. Je gaat dus op zoek naar concrete personen die aan je ideale klantprofiel voldoen. Je gaat kijken in je bestaande e-maillijst en op sociale media zoeken. Denk eraan: als je je ideale klanten niet kunt vinden tijdens het onderzoek, dan ga je ze ook niet vinden tijdens de verkoop. Wees er alert op dat je ook de kenmerken van mensen uit je doelgroep kent waar je liever niet mee werkt. Dat zijn niet je ideale klanten.  Bepaal een aantal kenmerken van je ideale klant en ga zoeken naar deze mensen in je bestaande kring van mensen. Deze mensen zijn het makkelijkste te bereiken. Liefste geen goede vrienden en familie. Voor hen is het moeilijk om helemaal objectief naar jouw product te kijken en gaan jou daarom niet de antwoorden geven die je nodig hebt.  Zorg dat je ongeveer 10-20 mensen vindt die je kunt benaderen.  Begin met het schrijven van artikelen en post deze regelmatig als teaser op je social media. Dit zijn artikelen over het probleem dat je doelgroep heeft. Let op jij bent veel verder in je ervaring met het probleem van je doelgroep. Overlaad ze dus niet met informatie waar ze niets mee kunnen. Schrijf wel over de frustraties, de pijn, de gevolgen van het probleem. Gebruik concrete voorbeelden uit je praktijk en laat zien dat jij weet hoe je dit probleem oplost. Los het echter nog niet op in het artikel, daarvoor wil je namelijk met ze in contact komen.  Zet een klein onderdeel van het artikel op je social media profiel en link dan door naar je eigen website.  Een uitzondering voor deze strategie is LinkedIn. Zij hebben een platform genaamd Pulse. Je kunt ervoor kiezen om hier wel het complete artikel op te zetten met een sterke call to action. Je vraagt om reacties op je artikel en bedankt mensen door ze te taggen of via een persoonlijk bericht als je nog niet gelinkt bent. Zet alleen het complete artikel erop als je strategische doel is om je expertpositie op te bouwen. Wil je mensen naar je workshop of online cursussen krijgen dan wil je ze op je website hebben en zet je een teaser artikel op LinkedIn. Op je eigen site ga je immers pas verkopen.   Om het eerste contact te leggen kun je het beste heel duidelijk zijn. Je zegt dus zoiets als:  “Pietje, ik zie dat jij geïnteresseerd bent in mijn artikel. Ik zou graag een keer met je willen praten over dit onderwerp. Ik denk erover om iets te maken rondom het …(je onderwerp)… Dus zou ik het gaaf vinden als ik eens met je zou kunnen praten om wat feedback te krijgen hierover”.  De mindset waarmee je dit gaat doen moet gericht zijn op het onderzoeken. Je gaat helemaal niets proberen te verkopen, dat hoeft namelijk niet. 

Stap 2 Interviews

Ga naar je ideale klanten, online of offline, om ze te bevragen over hun problemen rondom jouw onderwerp. En probeer het probleem helemaal te begrijpen. Dit doe je stap voor stap. Je begint met een hele brede trechter, gooit daar een tiental vragen in die ik hieronder benoem. Aan het einde heb je het probleem heel duidelijk. 

Do’s

  • Stel open vragen over het probleem dat je wilt oplossen
  • Stel verdiepende vragen, steeds dieper

Don’t

  • Stel geen vragen gerelateerd aan het product idee dat je hebt (mensen zijn geneigd om onbedoeld tegen je te liegen. Ze willen je namelijk niet teleurstellen)
  • Stel ook geen vragen over geld
  • Stel ook geen vragen over hoe ze het product willen ontvangen

Vragenlijst template bruikbaar in gesprekken

Er is een template beschikbaar die je naast je telefoon houdt als je in contact gaat met je ideale klanten. Met deze template voer je een gestructureerd gesprek, heb jij de regie en krijg je de antwoorden die je nodig hebt.  In deze vragenlijst ga je kijken naar de situatie, je gaat achterhalen hoe het komt dat ze nog geen oplossing hebben en wat ze graag zouden willen bereiken. De vragen staan in deze specifieke volgorde. Je kunt ze natuurlijk vertalen in je eigen woorden of zinnen die beter bij je passen. Zorg in ieder geval dat je de juiste informatie krijgt. 

  1. Vertel me over je situatie met betrekking tot … 
  2. Waar loop je tegenaan?
  3. Hoe komt het dat je hier tegenaan loopt?
  4. Hoe ziet je situatie eruit zonder dit probleem?
  5. Wat zou je doen als je geen probleem in deze situatie zou ervaren?
  6. Wat maakt dat je nog geen oplossing hebt voor deze situatie? Wat was je strategie om dit op te lossen? of: wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? 
  7. Wat denk je wat je nodig hebt om dit op te lossen?
  8. Hoe ga je je voelen als je dit opgelost zou hebben?

Als mensen aangeven dat ze nog niets ervoor hebben gedaan, dan geven ze er niets om en is de pijn van het probleem dus niet groot genoeg. Ze zullen dan minder gecommitteerd zijn en minder noodzaak voelen om  in jouw oplossing te investeren in tijd, energie en geld. Als ze wel aangeven dat ze bijvoorbeeld al cursussen hebben gevolgd, YouTube hebben afgezocht of bij de doelgroep ondernemers een business coach hebben aangenomen dan weet je dat ze het probleem graag willen oplossen. Dat is dus jouw kans. 

Stap 3 Verzamel alle gegevens uit de interviews

Als de interviews klaar zijn, verzamel je alle gegevens. 

  • Bekijk waar mensen exact tegenaan lopen en welke woorden ze hiervoor gebruiken. Deze woorden ga jij ook gebruiken zodat jij en je klanten straks in voor hen gebruikelijke jargon met elkaar communiceren in de online cursus. 
  • Mensen hebben vaak al veel geprobeerd om hun probleem opgelost te krijgen. Dit worden voorbeelden die je gebruikt in de online cursus. 
  • Ook heeft elke persoon een perspectief waarom ze tegen dit probleem aan blijven lopen. Deze informatie ga je gebruiken om ze in de juiste mindset te krijgen om het probleem op te lossen. 
  • Dat wat mensen al hebben gedaan maar waarmee ze geen resultaat hebben bereikt zijn de valkuilen of fouten die je deelnemers van de online cursus wilt besparen. 
  • Hier komt jouw oplossing/methode naar voren. Mensen hebben zelf een heel goed idee hoe ze hun probleem op kunnen lossen. Maar ze hebben nog niet de juiste manier gevonden anders hadden ze geen probleem gehad. Jouw methode biedt hen een houvast om hun probleem op te lossen. Mensen volgen graag een leider/mentor of iemand die het pad al heeft belopen. Jij attendeert ze op het probleem, dus jij krijgt een kans om het op te lossen. 

Verzamel de belangrijkste hindernissen waar mensen nog niet overheen komen en verdeel ze in modules.  Zet alle vragen die je beantwoord in de juiste volgorde. Verdeel de gegevens over vijf modules. In deze modules zet je de onderdelen die nodig zijn om het eindresultaat van deze module te bereiken. Dit zijn je lessen. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Module 1

  • Introductie van de online cursus

Module 2

  • Mijn pakkende titel
  • Waar gaat deze module over? (Wat kan of weet je doelgroep na afloop?)
  • Les1
  • Les 2
  • Les 3
  • Conclusies

Module 3 enzovoorts

Hoe biedt je straks de modules aan? Een  module kun je aanbieden zoals jij wilt. Je kunt ervoor kiezen om in een fysieke ruimte samen te komen met de deelnemers van je online cursus. Je kunt een webinar (beeld en geluid) of een teleseminar (alleen geluid) of een Facebook-Live uitzending geven. Je kunt er ook voor kiezen om een uitgeschreven les (alleen tekst) of een vooraf opgenomen video of audiobestand aan te bieden. Kies je al voor opnames van beeld en/of geluid bereid je dan voor op het technisch aanbieden en het opnemen van deze modules. Hier vind je documenten die je helpen om tekst, video of audio op te nemen.

Stap 4 Bevindingen en conclusies uit de interviews communiceren

Follow-up naar je geïnterviewde mensen door een mail te sturen met de bevindingen en conclusies uit de interviews. Je presenteert ook de outline van je online cursus. Die is immers ontstaan uit je interviews.  Deel ook wat over je eigen proces dat je hebt doorlopen de afgelopen jaren, dus gebruik je why. Vertel ook over de uitdagingen die je hebt overwonnen. Hiermee bouw je aan je expertpositie en aan het vertrouwen in jou.  Aan het einde van de mail vertel je een klein beetje over je aankomende online cursus. Het is geen verkoopaanbod, maar je gaat wel geld vragen voor deelname aan de pilot. 

Stap 5 mail met aanbod om deel te nemen aan pilotgroep

Doe je deelnemers een aanbod per mail. Ze moeten dus wel gaan betalen om hun probleem op te lossen. Je aanbod moet bijna niet te weigeren zijn en is dus lager dan de uiteindelijke prijs van je online cursus. Leg heel duidelijk uit wat de voordelen voor je potentiële klanten zijn als ze gaan deelnemen aan je pilotgroep. Dit kun je ook ondersteunen met een korte salespagina. Laat ze zien hoe je ze gaat helpen om hun verlangens te bereiken en hun angsten en frustraties te ontwijken.  Om je te helpen heb ik eentemplate voor je gemaakt. Met deze template (zie hieronder) ga je een e-mail ontwerpen die je gaat gebruiken om je ideale klant te attenderen op het aanbod dat je hebt. Zorg ervoor dat het aanbod zo aantrekkelijk mogelijk is. Schrijf hiervoor een goede wervende e-mail waarin alle aspecten van de verkooppagina naar voren komen. Wil je nog meer tekst gebruiken? Dan kun je beter ook een verkooppagina maken zodat je mail niet te lang wordt. Klik hier voor meer informatie over het maken van een verkooppagina. Het doel van deze mail is om je doelgroep te helpen om hun verlangens waar te maken. Niet om te verkopen. Je wilt nu eerst een groep mensen bij elkaar krijgen die geïnteresseerd is in je waardevolle product. Het product is de online cursus die je gaat maken met hun hulp. Deze e-mails kun je aanbieden met een emailmarketingprogramma. Zelf vind ik Active Campaign het fijnste werken. Als je het nog niet hebt, kun je via deze LINK* een gratis account aanmaken en de eerste ervaringen opdoen. * Dit is een affiliate link. Dus je helpt mij door je via deze link in te schrijven maar het is natuurlijk niet verplicht.  Je kunt de mensen ook bellen in plaats van mailen. Gebruik dan ook de template als lijn voor het gesprek.  Het doel is om minstens 10 mensen in je pilot te krijgen. Lukt dat niet vul je groep dan discreet aan met mensen die jij uitkiest. Deze mensen hoeven niet te betalen maar hun pijn om het probleem opgelost te krijgen moet groot zijn. Ze moeten intrinsiek gemotiveerd zijn anders zullen ze te weinig actie ondernemen en commitment laten zien. En dan heb je er weinig aan in je pilot. Er kunnen altijd een aantal mensen zijn die afhaken als het er echt op aankomt. Dus hoe gemotiveerder ze zijn, hoe beter het is voor jouw succes. 

Bijlage De e-mail template

Zet in ieder geval in de aanbod mail de volgende onderdelen: 

  • Dat je een pilot start voor een online cursus over het onderwerp  …
  • Voor welk niveau je online cursus geschikt is. (beginner, gemiddeld, specialist)
  • Wat is het startpunt voor je klanten? Waar staat je klant voor deelname aan de cursus? 
  • Wat de transformatie is die je klant heeft doorgemaakt aan het einde van de online cursus (dit is het grote eindresultaat)
  • Geef je klanten de outline zodat ze het startpunt en het eindresultaat zien en de stappen daar tussen. Wat gaan ze leren? 
  • Je aanbod. Welke investering moeten ze daarvoor doen? Zorg dat deze klanten ergens kunnen betalen 
  • Wat je van hen verwacht en wat zij van jou kunnen verwachten
  • Vertel wanneer de pilot start 
  • Vertel dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is en hoe ze zich kunnen aanmelden

Stap 6 De modules maken en je deelnemers bevragen

Nu komen een aantal heel belangrijke stappen!  In deze stap gaat het allemaal steeds concreter worden. Je pilot (toekomstige online cursus) gaat vorm krijgen.  In deze volgorde ga je de modules echt maken.

  1. Geef aan wat het onderwerp is van deze module
  2. Vraag gericht naar de belangrijkste vragen die ze hebben over het onderwerp van deze module. Wat willen ze hierover weten? Waar worstelen ze mee bij deze stap? 
  3. Bekijk de reactie en verwerk ze in de lessen (onderdelen) van je module. In mijn mentorprogramma leer je exact hoe je didactische inhoud van je online cursus lessen maakt. Dit is de LINK
  4. Neem de module helemaal op
  5. Presenteer de deelnemers de module
  6. Na afloop stel je de deelnemers vragen over het materiaal dat je in de eerste module hebt aangeboden. Voldeed het aan hun verwachtingen? Zijn hun vragen goed beantwoord die ze vooraf hadden aangegeven? Was alles duidelijk?
  7. Is alles duidelijk? Ga dan verder met de volgende module op dezelfde manier.
  8. Wat niet alles duidelijk? Pas dan je module aan en ga toch verder met de volgende module. De aangepaste module presenteer je later in een tweede pilotgroep of direct in de uiteindelijk online cursus. 

Herhaal dit bovenstaande proces tot je de vijf modules klaar hebt. Plan voldoende tijd tussen het aanleveren van de modules. Je wilt je deelnemers niet overladen. Ze moeten ook de tijd hebben om hun acties uit te voeren, anders raken ze achter of haken ze af. En dat wil je natuurlijk voorkomen.  Belangrijk is dat je het bevraag proces behandeld als een tweerichtingsgesprek. Geef dus ook terug wat je met hun input en feedback doet. Omdat je het gesprek aangaat en laat zien wat je met hun inbreng doet zijn mensen meer gemotiveerd en willen ze ook echt samen bouwen aan je product. Deze methode geeft veel betere resultaten dan alleen maar een vragenlijst laten invullen aan het einde van je online cursus. Op deze manier bouw je een fantastische online cursus die afgestemd is op jouw markt!

Stap 7 Bonus Q & A

De laatste module is een bonus sessie. Die kondig je pas aan op het moment dat alle modules behandeld zijn. Houdt een soort van Q&A sessie. Welke onbeantwoorde vragen hebben je deelnemers?  Wat was niet-uitvoerbaar in het materiaal? Deze sessie gaat je vaak nog veel belangrijke informatie opleveren. Daarnaast hoor je weer de exacte woorden die mensen uitspreken. En deze woorden zijn weer belangrijk om te gebruiken in je marketing. Dit is niet de zesde module van je online cursus. Hij is enkel bedoelt voor de ‘finishing touch’ verwerk dan ook de belangrijkste informatie nog in je bijbehorende modules. 

Stap 8 Verschillende leerstijlen

Nu je een aantal modules hebt gegeven is het goed om van deze online cursus meer producten te gaan maken. Je wilt immers aan waardeopbouw doen en je klanten zo goed mogelijk helpen. Mensen hebben immers verschillende leerstijl voorkeuren. De één kijkt het liefst naar een video, de ander luistert liever naar een audio bestand. En weer een ander leest het liever op zijn eigen tempo. Teruglezen is dan ook makkelijker als je de opdrachten aan het uitvoeren bent. Voor hen maak je een schriftelijke cursus. Biedt je klanten de mogelijkheid om op meerdere manieren je waardevolle informatie tot zich te nemen. 

Stap 9 Vraag om goede testimonials

Een testimonial is voor coaches, therapeuten, trainers en adviseurs vaak van levensbelang. Zonder testimonials heb je weinig geloofwaardigheid.  Een video testimonial is het meest waardevol. Dit omdat je in beeld ook andere signalen mee krijgt dan alleen maar in platte tekst. Bovendien weten de kijkers dan dat je de testimonial niet zelf verzonnen hebt. Een testimonial zelf verzinnen is trouwens een doodzonde! Doe dat nooit!  De ideale video testimonial moet niet langer zijn dan 60 seconden. Dat is meer dan voldoende om een verhaaltje te vertellen, iemand te leren kennen en een start te maken met de like-factor en de geloofwaardigheid.  De mensen die jouw pilot hebben doorlopen zullen zeker bereid zijn om een testimonial af te geven. Ga dit persoonlijk vragen, met een camera in de hand.  Om je een richting te geven vind je hier de vijf vragen voor een super overtuigende testimonial: 

  1. Welke twijfels had je van tevoren?
  2. Hoe was je ervaring met (product/dienst) uiteindelijk?
  3. Wat waren je resultaten van het gebruik van (product/dient)?
  4. Aan wie zou je dit aanbevelen? (type klant laten benoemen)
  5. Wat is verder nog leuk om te vertellen?

Vraag aan je deelnemer om de vraag te herhalen, want dan kun je jouw stem later uit de video knippen. Belangrijk is ook om door te vragen bij je deelnemer tot je de emotie achter de vraag hoort. Dat triggert namelijk enorm.  Uit deze video testimonials kun je ook quotes halen die je op je website zet. 

Stap 10 Tot slot

In de praktijk merk ik dat veel professionals die een online cursus maken het lastig vinden om hun cursus online te plaatsen. Het maken van de cursusinhoud is veelal geen probleem, dat is immers hun vakgebied. Maar de techniek die er bij deze stap komt kijken is andere koek. Dat besteden ze liever uit. Daarom heeft VCO speciaal voor deze ondernemers een alles-in-één platform ontwikkeld. In je eigen platform kun je je online cursus beschermd aanbieden en (eventueel samen met andere producten) verkopen in je online shop. Daarnaast kun je via je eigen platform ook nog de tickets verkopen en beheren voor je LIVE activiteiten, zoals workshops en trainingen.  Het platform is te stylen in je eigen huisstijl en werkt op basis van WordPress. Daarnaast is het platform uit te breiden tot volledige bedrijfswebsite en te koppelen met alle programma’s die je maar nodig hebt voor je online onderneming.  Is dit ook iets voor jou? Wil je meer weten of hulp bij het maken van je online cursus? Ik vind het leuk om je daarbij te helpen! Je kunt me bereiken via onne@videocursusonline.nl of bekijk de website als je vooral eerst een technische oplossing zoekt.

Je hebt de pilot afgerond en fantastisch werk geleverd. Daar kun je trots op zijn! 

Creatieve groet,

De pilot van je online cursus

Blogs

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis online cursus afvinklijst

Voor ondernemers die grip en structuur nodig hebben tijdens het maken en verkopen van hun online programma

Share This