05 Manieren om meer potentiële klanten te krijgen

Manieren om meer potentiële klanten te krijgen

  1. Vertel tegen iedereen wat je doet  
  2. Bel een warme potentiële klant  
  3. Bel een koude potentiële klant  
  4. Mail een warme of koude potentiële klant  
  5. Stuur een potentiële klant een brief per post  
  6. Netwerk bij officiële netwerkgelegenheden  
  7. Vraag aan al je klanten of ze nog iemand kennen en biedt een gratis sessie aan als ze iemand aan je doorverwijzen  
  8. Netwerk bij familiefeestjes, verjaardagen, cursussen, openingen,  etc. etc.  
  9. Leg contact met doorverwijzers die voor dezelfde doelgroep werken  als jij en vraag of ze je klanten willen doorgeven  
  10. Doe updates op Twitter, Facebook en LinkedIn  
  11. Stuur een DM of mail naar potentiële klanten op Twitter,  
  12. Facebook en LinkedIn  
  13. Start een discussie of draag bij tot een discussie op LinkedIn
  14. Reageer op blogs of forums  
  15. Stel je oude netwerk op de hoogte van je nieuwe focus  
  16. Bekleed een bestuursfunctie van een vereniging of netwerk  
  17. Doe vrijwilligerswerk voor je netwerk of club  
  18. Vraag of iemand nog een klant voor je weet  
  19. Geef een presentatie of lezing bij een netwerk waar je doelgroep  komt 
  20. Stuur een persbericht en volg op  
  21. Publiceer artikelen op je blog waarin relevante zoekwoorden voorkomen  
  22. Biedt een RSS- of abonneerfunctie aan op je blog waar  mensen zich op kunnen abonneren  
  23. Publiceer artikelen op relevante websites met onderaan een link  naar je website  
  24. Biedt een gratis webinar aan over een interessant onderwerp  en promoot via sociale media
  25. Vraag of iemand jou wil promoten in zijn/haar nieuwsbrief
  26. Organiseer een presentatie, lezing of event en vraag iedereen of  ze nog iemand willen meenemen  
  27. Leg je brochure of flyer neer op relevante plekken 
  28. Zet een advertentie in een blad dat gelezen wordt door je doelgroep  
  29. Maak een video met waardevolle tips en plaats hem op YouTube met relevante zoekwoorden  
  30. Leg via Twitter of Facebook contact met potentiële klanten  
  31. Vraag betrokkene of je een introductie kunt krijgen bij een potentiële klant