fbpx
OnlineCursusBrief 017 De onboarding
Onne Kierkels

ONNE KIERKELS

OnlineCursusBrief 017 De onboarding

Beste %FIRSTNAME, 

Onboarding is bedoeld om je klanten te laten weten hoe ze door je online cursus moeten navigeren. Denk hierbij aan de instructies die je krijgt voordat je een vliegtuig ingaat en voordat het vliegtuig opstijgt. Zeg nou zelf, zonder die instructies ( hoe saai of lollig ook) te presenteren is de reis niet compleet. 

Het hebben van een onboardingsysteem betekent dat je hebt nagedacht over de leerervaring van het klanten nadat ze je geld hebben gegeven. Ze zijn aan boord gekomen van je online cursus en je wilt ze een goede ervaring geven.

Zonder een onboardingsysteem zouden je klanten zich gewoon aanmelden bij je online cursus en zelf alle dingen moeten uitzoeken. Je wilt voorkomen dat je verwarde klanten krijgt die vragen gaan stellen zoals: Hoe gebruik ik dit cursusplatform?  Moet ik iets doen voordat ik begin? Waar kan ik terecht voor hulp als ik vastloop? Waar kan ik terecht met mijn technische vragen? 

In het artikel ‘Zo maak je je cursisten wegwijs in je online cursus’ krijg je de volledige structuur die je nodig hebt om je onboarding op te zetten.

vind je de exact onderdelen die je kunt implementeren in je onboarding. Veel succes met het neerzetten van deze voor je klanten belangrijke kennismaking met je online cursus.

Creatieve groet, 

Onne

Blogs

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis online cursus afvinklijst

Voor ondernemers die grip en structuur nodig hebben tijdens het maken en verkopen van hun online programma

Share This