Manier 3

Manier 3 In 30 seconden de bestaansrecht van je dienst uitleggen

Formule
Deze formule is geen korte zin. Het is een klein verhaaltje.
Ik….doelgroep..probleem….hoe het probleem ontstaat…..wat er nodig is…….dat is wat jij biedt…..wat jou kwalificeert.

Voordelen
Je hebt 30 seconden de tijd, dus je kunt heel wat vertellen. Mensen begrijpen hierdoor vaak heel goed de toegevoegde waarde die jij biedt en waarom ze je dienst moeten kopen. Het is namelijk een opbouwend verhaal waarin jij ook nog jezelf positioneert als de expert.

Nadelen
Je kunt dit verhaal niet in het begin van een gesprek doen. Eerst moeten jullie elkaar een beetje aftasten. Het is dan beter om heel veel vragen te stellen aan de ander. Als jij aan de beurt bent kom je met jouw mooi verhaal.

Hulpmiddelen
Schrijf je verhaal helemaal uit. Lees het een paar keer na en oefen een keer of 3 voor de spiegel. Oefen daarna 7 dagen lang voor de spiegel. Je verhaal wordt van jou Het is ook handig om dit te doen voordat je naar een business event of netwerkbijeenkomst gaat.

Oefening
Schrijf nu je eigen verhaal in ongeveer 7 zinnen waarin je alle elementen uit de formule naar voren laat komen.

Voorbeeld
Ik help kennisondernemers die graag een online product willen, maar het moeilijk vinden om het proces van plannen, produceren en publiceren zonder persoonlijke hulp te doorlopen. Er zijn zoveel verschillende technische mogelijkheden beschikbaar online dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit zorgt ervoor dat je uitstelgedrag vertoond en daardoor kom je niet bij je gewenste resultaten. Ik help deze kennisondernemers, met het aanbieden van een flexibele workflow aangepast op hun wensen. Gebruik maken van overzichtelijke stappen en betrouwbare, gebruiksvriendelijke, top software. Zodat ze de resultaten gaan bereiken die ze nastreven, heel veel geleerd hebben en een ervaring rijker zijn. Ik doe dit al 2 jaar en heb tientallen mensen geholpen.