Take away

Mensen zijn bereid te betalen voor iets wat ze echt willen. Soms zijn ze er nog niet aan toe en duurt het wat langer voor ze beslist hebben. Soms kijken ze rond, vergelijken en kijken ze nog eens rond. Als mensen twijfelen heb je hun nog niet geraakt in dat wat ze het meest belangrijk vinden. Hun behoefte is nog niet voldoende tegemoet gekomen. Dit kan allerlei redenen
hebben. Een niche geeft je daarin heel veel duidelijkheid. Belangrijk is om vast te houden aan deze niche. Niet elke week te veranderen. Mensen moeten wennen aan jou en wat jij biedt.

Mensen moeten je vaker zien voordat ze van je kopen. Een niche is een van de pijlers waarop je je onderneming kunt bouwen.


Oefening 2: Spreek de komende 7 dagen elke dag drie mensen aan die je NIET kent (voorbeeld: ga in relevante facebookgroepen zitten) en vraag daar aan deze mensen wat ze van je niche vinden.

Dat doe je zo:
โ— Weet wat je te weten wilt komen.
โ— Schrijf dit in kleine steekwoorden op.
โ— Zoek LIVE (in de echte wereld) mensen op
โ— Bevraag deze mensen.
โ— Kijk en luister wat de ander ervan vindt.
โ— Ga uit je comfortzone want daar is de groei te bereiken.
โ— Beschrijf na afloop van elke contact hoe je je voelt.
โ— Schrijf de resultaten/feedback uit het gesprek op.
โ— Evalueer je niche.