Om met je bedrijf een goede positionering te bemachtigen op de gezondheidsmarkt is het bijna nodig dat je honderdduizenden euro’s en een superster status hebt. Dat heeft Daniël niet. Lees hoe hij toch zijn bedrijf heeft laten opbloeien. 

Voordat Daniel en ik gingen samenwerken en hij gebruik ging maken van het onlinecursuswebsites platform, kon hij moeizaam rondkomen en had hij zijn bedrijf bijna opgegeven. De missie van Daniël Derweduwen alias ‘The Healthman’ is om zoveel mogelijk mensen te helpen hun lichaam en geest op een natuurlijk manier te helen van ziekte. Omdat hij in een klein dorp in het midden van België woont kon hij maar een beperkt aantal lokale klanten vinden om te coachen en yoga mee te beoefenen. Zijn inkomen en impact waren dus gebonden aan dit kleine aantal mensen. 

De wens van Daniël

Daniël had de wens om het internet te gaan gebruiken om meer mensen te helpen. Hij had al een poging gedaan, maar dat was uitgelopen op een klein drama. Zijn website was onoverzichtelijk, zijn programma’s verkochten niet en zijn vertrouwen was naar het nulpunt gezakt. Daniël ging bijna twijfelen aan zijn missie en vroeg zich hardop af of mensen echt behoefte hadden aan hem en zijn content. Terwijl hij zoveel moois te bieden heeft! Hij had geen mailinglijst, zijn social media account was gehacked en hij had geen groot marketing budget. In het begin van onze samenwerking moest Daniël nog zien of de uitgezette lijn gingen helpen, hij maakte zich zorgen of hij nog wel een publiek zou hebben na het nemen van de geadviseerde stappen. Mijn advies voor hem was: “Vertrouw, want het gaat werken zolang we beiden de uitgezette lijn blijven volgen”.

Beginnen bij het begin

Gedreven door de wens om zijn bereik te vergroten en om valse en schadelijke informatie over de gezondheid tegen te gaan, besloot hij om ons creatieproces een eerlijke kans te geven. Daniël was online niet zo bekend en had geen echt publiek meer toen we begonnen. We zijn gestart met een aantal waardevolle Facebook Live uitzendingen op zijn nieuwe Facebookpagina waarin we interesse opwekte en mailadressen verzamelde. De ingeschreven mensen ontvingen een mailing toen de website online kwam en het verbeterde programma werd als pilot voor de eerste 30 mensen opengezet. In de eerste maand had hij al 20 nieuwe klanten die de betaalde pilot doorlopen. 

online cursus case studie

Dat was voor Daniël nodig om te bewijzen aan hemzelf dat hij ook online mensen kon helpen en dat mensen op hem en zijn content zaten te wachten. Hij verkocht vervolgens bijna automatisch een aantal live dagen en persoonlijke coachingsessies. Vervolgens verhoogde we in de maanden daarna de prijs, lanceerde op dezelfde manier nog meer online programma’s en gingen meerdaags per week verder met het delen van waardevolle content via posts en video’s op de Facebookpagina. Oké, hij is nog steeds geen grote speler in de gezondheidsmarkt, en dat hoeft van Daniël ook niet. Maar hij kan er nu wel goed van leven. En de energie is terug in zijn bedrijf. En bij hem. Hij wil betrokken zijn bij zijn klanten. Vanuit zijn persoonlijke ervaring, zijn Ayurveda-opleiding en zijn oneindige behoefte naar meer praktische kennis hebben we drie pijlers neergezet: Voeding, Levensstijl en Emotionele Balans, om mensen bewust te maken en verder te helpen op gezondheidsgebied. 

De groeiende impact

Nu, slechts een aantal maanden nadat we zijn gaan samenwerken merkt Daniël de impact die hij heeft. Er is zoveel behoefte in de maatschappij naar zijn verhaal, invalshoeken en online programma’s. Letterlijk elke dag, de hele dag door, ontvangt hij verdiepende vragen en dankbetuigingen van zijn ‘volgers’. 

online cursus case studie

De wens in vervulling

Daniël’s wens is in vervulling aan het gaan. Hij kan zijn visie en werkwijze delen met een steeds groter groeiende groep mensen en ondertussen zich focussen op nieuw onderzoek  en het maken van content. En dit terwijl hij zijn online producten onbeperkt en constant kan verkopen.

Spreekt dit verhaal jou aan en wil jij dit ook? Bekijk dan onlinecursuswebsites.nl en neem contact met me op. Dan gaan we ook jouw onderneming laten groeien! 

Ik hoop je gauw te spreken.

Creatieve groet,

Onne

Daniel verteld over de samenwerking