02 Gratis strategiesessie ontwerpen

Stap 1 Gratis sessie ontwerpen

Je strategiesessie = resultaat (de transformatie die je helpt te bereiken (90%) + de manier waarop je je strategiesessie levert (10%)

Let op: “Mensen kopen een gaatje, niet een boor”

Om een strategiesessie te ontwerpen is minimaal nodig: 

  • Onderwerp van je sessie
  • Transformatie die je wil bereiken, in wervende woorden vervat
  • Kenmerken van je sessie
  • Naam van je strategiesessie
  • Salestekst (optioneel)
  • Prijs (optioneel)

Stap 2 Wat voor soort gratis sessie bedenken

  • Strategiesessies
  • Ontdekkingssessies
  • Actiesessies
  • Doorbraaksessies
  • Nieuwe-energiesessies
  • Inspiratiesessie
  • Onderzoekssessie
  • Diagnosegesprek
  • Intakegesprek
  • Anders: —

Stap 3 Het onderwerp bepalen

  1. Lees de woorden door waarmee je de transformatie beschrijft die je dienst oplevert
  2. Kies 1 probleem / 1 resultaat 
  3. Kies nu het onderwerp van je strategiesessie

Stap 4 Beschrijf de kenmerken

Tijd: 30 minuten

Telefonisch / face to face

Prijs: € ….

Je strategiesessie heeft waarde, dus hang er een prijs aan. Deze kun je op je website vermelden. Vaak zul je natuurlijk de strategiesessie gratis aanbieden. 

Stap 5 De naam van je sessie bepalen

Let op de naam:

  • Bevat een praktisch, specifiek en tastbaar;
  • hij beperkt zich tot 1 concept of idee;
  • geen jargon;
  • hij beantwoordt de vraag: “waarom meedoen?”;
  • hij is zo sterk dat hij door weerstanden heen breekt (hij spreekt aan op het overleven);
  • hij geeft energie en hoop. 

Formules om je titel te bedenken (zie ook 001 Aanbod maken document) 

  • Gebruik een gebiedende wijs met een werkwoord dat transformatie uitdrukt
  • Gebruik een hoe-titel
  • Gebruik cijfers
  • Gebruik “geheimen”, “strategieën”, “manieren”, “tips”, “stappen”

Voorbeelden

“Marketing Makeover”

“Red-je-relatie” – Sessie

“Excelleren met je team in 2014”

“Strategieën om je bedrijf te laten groeien”

“Bereik je ideale gewicht”

“Vind de partner van je leven”

 “3 Geheimen van een liefdevolle relatie” 

 “3 Strategieën om je omzet te verdubbelen”

 “3 Stappen om je team te laten excelleren met je team in 2014”

 “Moeiteloos 5 kilo eraf” 

 “Hoe je de baan vindt die ECHT bij je past” 

 “Extreme Team Makeover” 

“Team APK” 

“Gratis analyse van je bedrijfsresultaten”

“Hoe je door kunt breken naar de top in je organisatie”

 “Bereik in 6 maanden een managementpositie”

 “Breek door naar excellente prestaties”

 “Hervind de romantiek in je relatie” 

“3 Manieren om je productiviteit te verhogen zodat je meer winst kunt maken” 

 “Optimaal delegeren om je omzet te verdubbelen”

Stap 6 De checklist voor een wervende tekst

  1. Maak een resultaatgerichte kop
  2. Maak een probleemgerichte subkop
  3. Begin met enkele probleemvragen
  4. Vertel hoe het ook anders kan
  5. Bied je oplossing aan (je strategiesessie)
  6. Beschrijf in enkele bulletpoints wat je strategiesessie oplevert
  7. Vertel de prijs
  8. Leg uit hoe mensen zich kunnen opgeven voor je sessie

Schrijf nu jouw tekst

Voorbeeld VideoCursusOnline

Individuele strategiesessie: 4 super strategieën waarop een online cursus op maat jouw businessmodel online verder kan ondersteunen (telefonisch, 45-60 minuten)

Ben jij een ervaren ondernemer en wil je jouw onderneming upgraden met een online aanbod? 

  • Merk je dat je aan het plafond zit van je verdienmodel
  • Wil jij een groter publiek bereiken
  • Wil jij een nieuwe inkomstenbron toevoegen aan je bedrijf
  • Weet je niet hoe je dit allemaal moet gaan doen en vind je dit enorm tijdrovend

Als je elke dag bezig bent met dat ene idee. Als je vanuit passie, ervaring en expertise je klanten verder wil helpen, als je de resultaten al voor je ziet maar het komt er toch al te lang niet van. Dan is NU de tijd om door te pakken! Want een idee blijft een idee totdat het een uitgewerkt plan is.

Veel ambitieuze ondernemers hebben een eigen methodiek en willen graag meer mensen helpen, meer inkomsten en meer vrijheid in hun tijd. Probleem is dat ze soms wel een idee hebben hoe ze dit online zouden kunnen bereiken maar dat ze het zelf niet kunnen of willen opzetten om dit te bereiken. 

Als je echt je droom wilt waarmaken, lees dan verder. Het zou fantastisch zijn als je echt kan focussen op een succesvol bedrijf en alleen het werk hoeft te doen wat je het allerliefst doet. Dat kan. Daar is een topmanier voor die jou helpt om je doelen te gaan bereiken. Om dat idee uit te werken. 

Door het opzetten van een online business met online programma’s waar jouw klanten echt resultaten mee behalen. 

Je hoeft zelf niet altijd fysiek aanwezig te zijn om je methodiek te laten werken. Ook jij kunt je tijd besparen en zelfs tijd winnen. 

Wil je dit ook bereiken? Doe dan mee aan mijn individuele strategiesessie “4 super strategieën waarop een online programma jouw businessmodel online verder kan ondersteunen”. In deze telefonische sessie van 30 minuten krijg je het volgende:

  • Je krijgt een deskundig oordeel over jouw kansen
  • Je krijgt inzicht in het opbouwproces van een business met online trainingen
  • Je krijgt duidelijkheid over de keuzes die je gaat maken.
  • Je krijgt nieuwe, uitdagende ideeën en inspiratie
  • Je krijgt 4 super strategieën waarop een online programma jouw businessmodel online verder kan ondersteunen
  • Je leert welke eerste stap je kunt zetten om snel in actie te komen

De investering voor deze sessie bedraagt 249,- euro excl, echter als je je NU opgeeft is deze sessie voor jou geheel GRATIS en natuurlijk vrijblijvend. 

Als je mee wil doen aan deze gratis 45-60 minuten, vul dan onderstaand vragen formulier in. Als je deze met aandacht gaat beantwoorden komen we beiden beslagen ten ijs.

  1. Hoe lang bestaat je onderneming al?
  2. Wie is je doelgroep?
  3. Wat zijn je huidige producten of diensten?
  4. Wat zijn voor jou de grootste 3 belemmeringen waar je tegenaan loopt op het gebied van online ondernemen met online trainingen?
  5. Op een schaal van 0-10, hoe belangrijk is het voor je om deze belemmeringen te overwinnen?
  6. Waardoor heb je nog geen oplossing voor deze belemmeringen gevonden? (wat was je strategie om dit op te lossen?
  7. Maak eens een inschatting in omzet, tijd en energie wat het je kost als deze situatie niet opgelost wordt?
  8. Schrijf eens drie doelen op die je zou willen bereiken met een business met online trainingen.
  9. Wat zou je nodig hebben om deze doelen te bereiken?
  10. Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn voor ons gesprek?

Ik neem na ontvangst snel contact met je op voor het plannen van een online face-to-face afspraak. Waar we dit document en onze mogelijke samenwerking zullen bespreken.