03 Strategiesessies binnenhalen

Hoe en waar kan je strategiesessies binnenhalen

Netwerken > follow up > strategie sessie

Presentatie > follow up > strategie sessie

Website > follow up > strategie sessie

Bellen > follow up > strategie sessie

Mailen > follow up > strategie sessie

Social media > follow up > strategie sessie

Messenger contact > follow up > strategie sessie

Informatieproduct bijvoorbeeld Ebook > follow up > strategie sessie

Informatieproduct bijvoorbeeld kort online programma > follow up > strategie sessie

Informatieproduct bijvoorbeeld 3 video’s > follow up > strategie sessie

Webinar > follow up > strategie sessie

Email Marketing > follow up > strategie sessie

Klant zelf bellen > follow up > strategie sessie

Linkedin > follow up > strategie sessie

Podcast > follow up > strategie sessie

Blog > follow up > strategie sessie

Hoe het netwerken aanpakken

  1. Mindset: je bent nieuwsgierig en wilt iets betekenen voor anderen
  2. Je doel stellen: je wil bijv. 1 of 2 sessies per netwerkbijeenkomst binnenhalen

Netwerkgesprek voeren en sessie aanbieden, vervolgens ontvang je de contactgegevens. Een dag daarna stuur je een bevestiging en een mail met de kwalificatie-vragen en marketinginfo over je dienst. Daarna plan je de sessie in.

Stuur email aan vroegere contacten of eerdere klanten

  1. Lijst maken van bestaande klanten of contacten met wie je verder zou willen werken
  2. Mail sturen met aanbod strategiesessie (zie voorbeeldmails)
  3. 2 Keer reminder sturen
  4. Nabellen
  5. Sessie inplannen

Template email

  1. Verwijs naar het contact dat je met deze persoon hebt
  2. Waarom je deze email schrijft
  3. Beschrijf het probleem
  4. Introduceer je oplossing (namelijk je strategiesessie)
  5. Noem 3 resultaten die ze kunnen bereiken met deze sessie (in bullets)
  6. Doe oproep tot actie inclusief schaarste: dit aanbod is slechts geldig tot … / ik heb slechts plaats voor # mensen (hoe beter de relatie, hoe minder dit nodig is)

Voorbeeld email

Onderwerpregel: hoe je je bedrijf naar een hoger niveau kunt brengen

Beste {voornaam},

Een tijd geleden heb ik heel prettig met je gewerkt. Heel graag zou ik binnenkort eens evalueren hoe het allemaal gaat en je (gratis) weer wat nieuwe input en ideeën willen geven. In deze mail beschrijf ik het aanbod dat ik je wil doen. 

Veel ZZP-ers vinden het best lastig om hun praktijk te laten groeien. Vaak gaat het heel langzaam en is het een flinke worsteling om een goede prijs voor je diensten te krijgen. Het gevolg is dat ze veel te weinig verdienen, terwijl ze vaak wel heel hard werken. 

Geldt dit ook voor jou? Voor mensen die graag sneller hun resultaten willen verbeteren, bied ik tijdelijk een gratis sessie “3 Strategieën om je inkomen te verdubbelen” aan. 

In deze strategiesessie gaan we werken aan het volgende:

  • Een kristalheldere visie op waar je met je bedrijf naar toe wilt, zodat je echt het bedrijf hebt dat bij je past en je voldoening en inkomen geeft
  • Je ontdekt wat de blokkades zijn die je tegenhouden om dit te bereiken
  • Je leert de strategieën die nodig zijn om je bedrijf te laten groeien
  • Je leert welke eerste stap je kunt zetten om snel in actie te komen

Als je belangstelling hebt om mee te doen aan deze gratis strategische sessie, stuur dan een reply op deze mail. Beantwoord ook de volgende vragen:

  • Kun je beschrijven hoe het met je bedrijf gaat?
  • Wat zie jij als het belangrijkste probleem in je bedrijf?
  • Waar wil je staan met je bedrijf over 1 jaar, over 5 jaar?
  • Hoe belangrijk is het voor jou om dit doel te bereiken (geef een cijfer van 1 – 10)
  • Wat is je inkomensdeel voor de komende 12 maanden?

Als je me mailt om mee te doen aan deze sessie, neem ik contact met je op om hem in te plannen. 

Zoals gezegd, hoef je alleen deze mail te beantwoorden om aan te geven of je interesse hebt! Wacht niet te lang, dit aanbod is geldig tot en met… 

Vriendelijke groet, xxx

Strategie sessie via je website

  1. Landingspagina voor je strategiesessie op website maken
  2. Prijs vermelden (optioneel)
  3. Vragenlijst maken om mensen te kunnen kwalificeren
  4. Aanmelders screenen en selecteren
  5. Sessie inplannen

Strategie sessie via presentaties

  1. Mindset bepalen: je wilt veel waarde geven, nieuwsgierig zijn + plus gecommit zijn om sessies binnen te halen!
  2. Je presentatie inhoudelijk voorbereiden gericht op uitstekende informatie
  3. Je Gratis Weggever voorbereiden
  4. Een aanmeldingsformulier maken en x keer kopiëren voor alle aanwezigen
  5. Tijdens je presentatie op 1/3 of 1/5 deel van je verhaal je aanbod doen voor gratis weggever en strategiesessie en aanmeldingsformulier laten uitdelen
  6. Formulieren verzamelen
  7. Mail sturen naar alle aanmelders met kwalificerende vragenlijst en met link naar Gratis Weggever 
  8. Aanmelders indelen in A,B en C-groep
  9. C-mensen mail sturen 
  10. A- en/of B-mensen uitnodigen voor sessie en deze inplannen

Strategie sessie via informatieproduct 

  1. Maak een informatieproduct (ebook, online video, online programma, rapport, artikel, white paper etc. etc.)
  2. Maak een landingspagina voor je informatieproduct (Zie 001 Aanbod maken stap 5)
  3. Ga je informatieproduct promoten
  4. Biedt een strategiesessie als onderdeel van je informatieproduct aan
  5. Doe 2 keer follow up om te reminden aan sessie
  6. Screen en selecteer de aanmelders

Strategie sessie via social media

Verschillende opties:

  1. Word lid van groepen
  2. Zorg voor wervende bio
  3. Publiceer meningen, artikelen, video’s, gratis ebooks, etc. met signature
  4. Bied strategiessessies aan
  5. Leg direct contact met je volgers op LinkedIn, Facebook of Twitter
  6. Stel probleemvragen

Strategie sessie via webinar

  1. Een “hot” onderwerpen bedenken voor je teleseminar
  2. Mail sturen om interesse te zaaien
  3. Mail sturen om mensen uit te nodigen
  4. Reminders sturen
  5. Tijdens je webinar je aanbod doen voor strategiesessie
  6. Mail sturen met herhaling aanbod en kwalificerende vragen
  7. Aanmelders screenen en selecteren in A, B- en C-groep
  8. C- mensen afzeggen
  9. A- en B-mensen inplannen voor sessie 

Template webinar

  1. Start 
    1. Introduceer jezelf. Vertel je verhaal, maak duidelijk waarom je gekwalificeerd bent
    2. Maak duidelijk wat mensen aan je onderwerp kunnen hebben
    3. Maak duidelijk voor wie dit is en dat ze aan het juiste adres zijn
    4. Vertel wat je gaat behandelen en wat mensen daaraan kunnen hebben
    5. Zaai vast over je aanbod
  2. Probleem – Vertel over de problemen van je klanten, maak duidelijk dat je ze begrijpt.
  3. Oplossing – Vertel over de oplossing en dat jouw dienst die kan bieden. Laat wat los over het hoe je het probleem kunt oplossen. 
  4. Bewijs – Bewijs dat wat je zegt klopt, met succesverhalen, casestudies, testimonials 
  5. Doe je aanbod – Vertel wat het oplevert, enkele kenmerken en hoe mensen zich kunnen opgeven. 

Strategie sessie via video

Manieren om video te gebruiken om strategiesessies te krijgen:

  1. op de landingspagina waar je je strategiesessie aanbiedt
  2. gratis videotrainingen

Template video

  1. Maak duidelijk waarom je gekwalificeerd bent
  2. Vertel je eigen verhaal (inclusief je eigen worsteling)
  3. Noem problemen / pijn van je klanten waar je strategiesessie en oplossing voor is
  4. Geef tips over de oplossing
  5. Introduceer je strategiesessie. Maak duidelijk wat mensen aan je aanbod kunnen hebben
  6. Oproep tot actie: maak duidelijk hoe mensen zich kunnen opgeven voor je strategiesessie

Welke potentiële klanten zijn interessant

A – categorie (toppers)

  • voldoet aan alle kenmerken van je ideale klant
  • ervaart urgente behoefte om te investeren
  • is leergierig en ambitieus
  • neemt verantwoordelijkheid

B – categorie (potentiële toppers)

  • kan een ideale klant van je zijn
  • investeringsbehoefte is nog niet groot genoeg

C – categorie (flopper) Jij moet aan deze mensen gaan trekken tijdens het samenwerken

  • slachtoffer achtig
  • legt schuld buiten zichzelf
  • klaagt
  • weinig investeringsbereidheid 

Mail naar C – categorie mensen

Beste (naam),

“Dank je wel voor je interesse voor de strategiesessie. Tot mijn spijt zijn alle sessies al vergeven. 

Mocht je behoefte hebben om … te bereiken, kan ik je dit online programma aanbevelen (link maken), of dit artikel te lezen, bij mijn event te komen, etc.  Ik denk dat je hier veel aan kunt hebben om een doorbraak te maken.

Vriendelijke groet,

(naam)

Strategiegesprek inplannen

  • Het gesprek inplannen kan via het Nederlandse www.supersaas.nl
  • Zelf laten bellen is het beste (dan weet je dat ze echt commitment hebben en ze zitten er klaar voor). 
  • Als mensen niet inplannen, 2 keer reminden.