06 Manieren om follow up te doen

Manieren om follow up te doen

  • Vraag je klanten of ze op de lijst van je nieuwsbrief willen komen en stuur hem dan regelmatig
  • Stuur een SMSje dat je het gesprek zo prettig vond
  • Voeg ze toe als volgers of vrienden op Twitter, Facebook en LinkedIn en plaats regelmatig informele updates
  • Bel je klanten of ze nog nieuwe vragen hebben naar aanleiding van het gesprek dat je laatst voerde
  • Stuur een mail met verwijzing naar een boek, artikel of website die hun kunnen helpen met het vraagstuk waar ze mee zitten
  • Stuur je brochure met een persoonlijk briefje erbij
  • Verwijs ze naar iemand door die hen kan helpen met hun vraagstuk
  • Stuur een samenvatting van het gesprek dat je met ze had
  • Wijs ze op een komende workshop, congres of seminar waar ze mogelijk iets aan kunnen hebben
  • Nodig ze uit bij een presentatie of lezing die je voor een open netwerkbijeenkomst gaat geven
  • Ga naar een netwerkbijeenkomst waar je ze mogelijk tegen het lijf gaat lopen
  • Stuur een ansichtkaart om te bedanken voor de ontmoeting
  • Stuur een kaartje om te vragen hoe het met ze gaat
  • Laat een bericht achter op hun voicemail dat je binnenkort weer gaat bellen
  • Nodig ze uit voor lunch, koffie of diner
  • Nodig ze uit voor een concert, een toneelstuk, een lezing of een opening
  • Bel of mail dat je even langs zult komen
  • Stuur een mail dat je nieuwe ideeën hebt gekregen over hun situatie en dat je die graag met ze wil komen delen
  • Bel op dat je nieuwe kennis hebt verworven die van toepassing is op hun situatie en dat je die graag wilt delen
  • Stuur een artikel dat je hebt geschreven
  • Maak een link of kopie van een artikel dat je hebt gepubliceerd in een tijdschrift of krant
  • Mail dat je binnenkort op TV of radio gaat komen
  • Stuur een exemplaar van het boek dat je hebt geschreven met een briefje erbij
  • Stuur een kopie van een artikel dat iemand anders heeft geschreven dat relevant is voor hun situatie
  • Stuur een cadeautje, bijv. bonbons via www.bonbon-net.nl , bloemen, wijn, koekjes
  • Stuur een kaartje voor hun verjaardag
  • Stuur een mailtje waarin je vertelt over je nieuwe ontwikkelingen
  • Stuur per mail of post een uitnodiging voor je nieuwe aanbod
  • Nodig ze uit voor een gratis strategiesessie om hun doelen voor komend periode te realiseren
  • Stuur een link naar een nieuwe video of MP3 die je hebt gemaakt, waarin je
  • tips geeft waar ze iets aan kunnen hebben
  • Stuur een link naar een audio-opname waarin je geïnterviewd wordt over je werk
  • Stuur een link naar de foto’s van je laatste event
  • Stuur iemand door die een klant van ze kan worden
  • Geef een gratis webinar en nodig ze uit
  • Nodig ze uit voor een open dag, receptie of gratis workshop
  • Reageer op hun tweets of updates op Twitter, Facebook of LinkedIn
  • Plaats een commentaar op hun blog
  • Mail een link naar een nieuwe update op je blog of website
  • Stuur een aanbod voor een gratis rapport zodat ze op je mailinglijst kunnen komen
  • Organiseer een ontbijt, netwerk of diner en nodig je klanten en netwerk uit
  • Organiseer een lezing of presentatie en nodig ze daarvoor uit
  • Doe een voorstel om een gratis workshop of presentatie te geven voor medewerkers
  • Stel ze voor aan een contact van je dat voor hen van belang kan zijn
  • Word vrijwilliger of neem een bestuurstaak op je van het netwerk waar ze lid van zijn
  • Bel ze om te vragen of je een offerte mag maken naar aanleiding van je vorige gesprek
  • Bel dat je de offerte op de post hebt gedaan en dat ze hem binnenkort kunnen ontvangen
  • Bel of ze akkoord gaan met je offerte
  • Bel of ze je offerte ontvangen hebben en of ze nog vragen hebben
  • Stuur al je klanten bericht dat je een prijs hebt gewonnen of genomineerd bent hiervoor