Manier 4

Manier 4 in 30 seconden je onderscheiden van je concurrenten

Formule
Deze formule is geen korte zin. Het is een klein verhaaltje.

Ik…..doelgroep….probleem…wat mensen normaal voor oplossing zoeken en waarom die niet werkt……..wat jouw oplossing is en waarom die wel werkt.

Voordelen
Met deze marketingboodschap pak je jouw positie. Die plek die jou uniek maakt ten opzichte van je concurrenten. Je maakt duidelijk waarin je verschilt van je concurrenten en waarom mensen dus bij jou moeten komen.

Nadelen
Zorg ervoor dat je niet te kritische wordt en negatief over de dienst van je concurrent. Het siert leiders als ze respect hebben voor de concurrenten. Dat onderscheid je namelijk ook vaak.

Hulpmiddelen
Schrijf met zelfvertrouwen in een periode waarin je in je kracht zit en 100% geloofd in je eigen product, dienst of methode.

Oefening
Volg de formule en schrijf wederom een verhaal van ongeveer 7 zinnen waarin je alle elementen uit de formule naar voren laat komen. Wees eerlijk voor jezelf en schrijf krachtig over jou specifieke methode.

Voorbeeld
Ik help kennisondernemers die graag een online product willen, maar het moeilijk vinden om het proces van plannen, produceren en publiceren zonder persoonlijke hulp te doorlopen. Veel kennisondernemers hebben dat probleem, en wat ze vaak doen, is allerlei gratis algemene informatie zoeken op internet. Daardoor denken ze dat ze een oplossing vinden, maar ze weten niet hoe ze hun eigen look en feel erin kunnen verwerken. Daarnaast vertragen ze hun eigen proces enorm doordat ze geen vat hebben op de technische kant van de informatie. Doordat ze zo gefocust zijn op het maken van het online product vergeten ze vaak het doel van het online product. Met behulp van mijn processen en coaching begeleid ik deze kennisondernemers en laat ze hun gewenste resultaten behalen terwijl ze dicht bij zichzelf blijven en waarmee ze een product maken dat daadwerkelijk het doel van transformatie bij de student gaat bereiken.