Samenvoegen

Nu hebben we de doelgroep, het probleem en het eindresultaat gevonden. Deze uitslagen gaan we combineren. Je gaat combinaties maken waarvan jij denkt dat ze mogelijk zijn. Blijf niet te lang in je hoofd zitten en onthoud: dit is nog niet de definitieve niche, het is een concept.

Oefening 5 – Ga nu alle drie de lijstjes (doelgroep, probleem, eindresultaat) nog eens door en zet er nummertje voor. Nummers starten bij 1 en eindigt bij het laatste nummer, bijvoorbeeld 10. Nummer 1 zou de doelgroep moeten zijn waar je de meeste passie in hebt.

De uiteindelijke niche bepalen

Als je de niche bepaalt, is het belangrijk om te voelen: maakt het je enthousiast? Krijg je meteen ideeën over wat en hoe je het kunt doen? Voel je inspiratie en energie? Dat zijn de tekenen dat je op de goede weg zit.

Oefening 6 – Maak een keuze
….(doelgroep)………….+…………(probleem)………….+……….(eindresultaat)