fbpx
20 vragen voor de gepassioneerde ondernemer

Er zijn heel veel stappen te zetten, zaken om over na te denken en beslissingen om te nemen als je start met online je passie te delen. Natuurlijk doe je dit niet alleen. Je hebt hier feedback voor nodig van mensen uit je omgeving en natuurlijk van je doelgroep. Het ontwikkelen van je bedrijfsidentiteit doe je samen. Om dit proces te begeleiden laat ik je alvast nadenken over je bedrijfsidentiteit. Je onderneming krijgt hierdoor richting en dit levert je veel tijd, geld en plezier op.

Tip: Met een goed beschreven identiteit spaar je zeker geld uit. Schrijf de antwoorden dus op.

Beantwoord voor jezelf de volgende vragen om te bepalen welke identiteit jouw onderneming heeft.

1. Wat is nu eigenlijk je passie, waarmee je mensen wilt helpen?
2. Wat is je visie?
3. Wat is je missie?
4. Beschrijf jouw onderneming alsof je een persoonlijke vriend beschrijft
5. Wat voor emoties wil je overbrengen met jouw onderneming?
6. Hoe komt je bedrijfsnaam over bij je doelgroep?
7. Hoe ziet of denkt jouw doelgroep over jou onderneming en plannen?
8. Hoe onderscheid je je van je concurrenten/ con collega’s?
9. Hoe ziet jouw onderneming er over 3 jaar uit? (De tijd lijkt steeds sneller te gaan)
10. Wat voor dienst/product bied je nu aan?
11. Wat lever je nu absoluut niet?
12. Hoe wil je dat jouw bedrijf over komt?
13. Wat is de sfeer die je wilt laten zien?
14. Wat zijn de kleuren die je aan je onderneming linkt? (info over kleuren in een volgend blog!)
15. Van welke kleuren houd je helemaal niet?
16. Op welke tastbare materialen wil je jouw identiteit terug zien? (wat heb je absoluut nodig blog!)
17. Op welke social media wil je aanwezig zijn?
18. Wil je wel op social media aanwezig zijn?
19. Wat is je budget voor identiteit bepaling?
20. Hoe krijg je de bovenste punten in een beeld gestopt?

En, ben je al een stukje wijzer nu je deze 20 punten hebt doorgelezen? Laat ze eens rustig op je inwerken, schrijf ze op en voer dan punt 21 uit: Benader de ontwerper waar jij je goed bij voelt. OnlineCursusWebsite kan je hier bij helpen.

Een goed doordachte identiteit voor je onderneming geeft richting aan jezelf, aan je doelgroep en aan bijvoorbeeld de ontwerper. Het scheelt tijd, daarmee geld en er kan veel doelgerichter gewerkt worden.

Creatieve Groet,

Onne

Blogs

Share This