Een therapeut is ‘verplicht’ om een website te hebben!

door

Onne Kierkels
Een therapeut is verplicht om een website te hebben

Toekomstige cliënten die hulp zoeken hebben al bepaalde opvattingen, gedachten, overtuiging over het onderwerp waarin jij als therapeut excelleert. Voordat ze in aanraking kwamen met jou hebben ze meestal al volop online kennis opgedaan. Ze hebben artikelen gelezen, video’s bekeken, andere experts gevolgd en misschien wel een boek gekocht over jouw onderwerp. 

Hopelijk ben jij dan die therapeut die hen heeft mogen voorzien van deze informatie. Zo niet, dan is de kans groot dat deze toekomstige cliënten geen klanten worden. Want mensen die al iets geloven zijn lastig op andere gedachten te brengen. Ze zullen in de meeste gevallen naar de therapeut gaan die de beste informatie heeft geleverd. 

De voordelen van een website met goede informatie

Een website met goede informatie maakt jou zichtbaar voor toekomstige cliënten die hulp zoeken. Zichtbaar betekent dat men jou kan vinden in Google, door te zoeken op de problemen die jouw potentiële klanten ervaren en die jij ze helpt ontdekken vanuit jouw expertise. Deze informatie heb je verwerkt in de teksten van je website pagina’s en in blogartikelen. Zichtbaar betekent in dit geval dus niet dat je op social media video’s moet gaan uploaden of tegen je zin in inspirerende quotes moet gaan schrijven. 

Een rijkgevulde website verhoogt je status, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid. Jij positioneert je dan als de go-to expert die excelleert in zijn/haar onderwerp. 

Een website die klanten oplevert

Heb je nog geen volle praktijk, dan kan je een website die klanten oplevert goed gebruiken.  Het alles-in-een platform of een bedrijfswebsite zou voor jou zo’n website kunnen zijn. Met dit platform kan je stap-voor-stap groeien en heb je al alle technische benodigdheden tot je beschikking voor de toekomst. Daarnaast kan je bij dit platform op nog veel meer vlakken ontzorgt worden. Daar vertel ik je graag hier meer over. 

Wanneer je al een overvloed aan klanten binnen krijgt via mond-op-mond reclame is het minder nodig om een website te hebben die klanten oplevert. Een ‘digitaal visitekaartje’ dat voldoet aan de wettelijke eisen is voldoende. Ook dit verzorgen wij graag. Deze website van therapiepraktijk Relatie-Herstel heb ik ook gemaakt.

Wat zijn de wettelijke eisen voor een therapeut?

Wettelijk gezien ben je als therapeut of zorgverlener, sinds 1 januari 2016 ‘indirect verplicht’ om een website te hebben. Dit volgens de wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). Waarom? Omdat elke therapeut informatie over de procedure huiselijk geweld moet delen op zijn/haar website en ze vermelden dat je hiernaar handelt. RBCZ leden zijn verplicht om zowel de procedure van huiselijk geweld als de handeling volgens de meldcode huiselijk geweld op hun website te vermelden. Dus eigenlijk heb je indirect ‘verplicht’ een website nodig. 

Creatieve groet,

Onne

Je las een blog van Adviespraktijk OCW
Reageren mag altijd door een email te sturen en delen mag ook.

Wat ook mag, is doorklikken naar de diensten op de website:

De diensten:

  • Ontzorgservice Hét jaartraject waarin ik je concreet adviseer en ontzorg bij het opzetten van je onderneming.
  • Alles-in-één website voor je online cursussen, e-commerce en evenementenbeheer
  • Advies & Coaching Op maat programma aan de slag met jouw positionering, marketingboodschappen, aanbod, teksten en nog veel meer tips, tricks, templates….

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor een 1:1 gesprek

Ontdek 3 manieren waarop je online programma het verschil maakt in je bedrijf

Ben jij die ambitieuze ondernemer? Ga 45 minuten met mij in gesprek over je plannen om je diensten online te gaan aanbieden.