fbpx

Plug en Play methode: Meer klanten krijgen en je online programma vaker verkopen

door

Onne Kierkels
Plug en Play methode om je content aantrekkelijk te maken voor je klant

In dit artikel geef ik je een plug en play methode die helpt om meer klanten te krijgen en je online programma vaker te verkopen. 

Deze strategie heeft niet direct iets te maken met het creëren van je content, maar is een methode om de inhoud te ‘herkaderen’ zodat deze aantrekkelijker wordt voor je klanten. In andere woorden: deze strategie helpt mensen om je inhoud nog meer te willen. 

Hoe gaat dit dan in zijn werk? Dat leg ik het beste uit aan de hand van een voorbeeld: 

Geavanceerde strategieën om een betere credit card rente te krijgen 

VERSUS 

Woord voor woord onderhandel script voor het verlagen van je credit card rente

Welke lijkt meer waardevol voor jou? De tweede toch? Laten we eens kijken naar een paar andere voorbeelden.

Geavanceerde gids om je belastingaangifte voor te bereiden

VERSUS

Fill-in-the-blanks belasting voorbereiding calculator

20 stappen actie-plan voor het schrijven van de perfecte zakelijke e-mail

VERSUS

30 geteste en beproefde e-mail sjablonen

Gewichtsverlies! De filosofie achter de strategie 

VERSUS

30 alledaagse vetverbrandende recepten

De tweede versie lijkt altijd waardevoller omdat deze ‘direct bevrediging  / instant gratification’ impliceert.

De meest coaches, trainers of adviseurs willen je ‘helpen’ begrijpen. 

Maar als drukbezette volwassen mensen hebben we niet altijd de mentale capaciteit om te ‘begrijpen’. Meestal, als we een uitdaging tegenkomen, willen we gewoon de oplossing, toch? Vanuit de basis neigen we al snel naar een simpele snelle oplossing in plaats van een oplossing waarvoor je eerst heel veel moet doen. 

Wat ik hier wil zeggen is het volgende: Als het mogelijk is, herformuleer je ‘oplossing’ voor het probleem zodat deze plug and play is. Maak het zo gebruiksvriendelijk en simpel als mogelijk. Op deze manier zal je klant al snel het beeld van een grote rode knop voor zich zien. Ze zullen zich voorstellen dat ze op de knop drukken en het gewenste resultaat krijgen – waardoor de verkoop veel gemakkelijker gaat. 

Een aantal praktische voorbeelden van deze drukknop benaderingen zijn: sjablonen, scripts, recepten, rekenmachines, referentie gidsen, afvinklijsten.

Door je content om te vormen van een ‘strategie’ naar een ‘plug and play oplossing’, kan je de ‘bruikbaarheid’ ervan sterk verbeteren. 

De uitzondering op de regel: Als je publiek een ‘gevorderde’ groep mensen is zal deze methode waarschijnlijk averechts werken. Dit komt omdat deze mensen van niveau de gevorderde content willen. Zij willen het begrijpen. Lees mij artikel maar eens over de welbekende waarom die zeker volwassenen graag menen te willen weten. 

Deze mensen van niveau weten dat drukknop oplossingen hen slechts tot een oppervlakkig niveau kunnen onderwijzen. Met andere woorden: Verpak je inhoud in overeenstemming met het niveau van je publiek. En stem de inhoud van je aanbod ook af op het niveau van je publiek.  

Heb jij je aanbod verpakt met ‘instant gratification’ teksten?

Een onderdeel in mijn jaardienst de Ontzorgservice is het jouw concreet helpen om jouw online programma te maken, te promoten en te verkopen. Jij de inhoud ik de rest. Hier vind je meer over de service die het leven van ondernemers makkelijker maakt!

Meld je aan voor een 1:1 gesprek

Ontdek 3 super strategieën waarop je online programma wél het verschil maakt in je bedrijf

Ben jij die ambitieuze ondernemer? Wil je een eigen online programma? Maar twijfel je enorm om er aan te beginnen omdat je denkt dat online programma’s niets opleveren? Laat die twijfel voor wat hij is en ga 45 minuten met mij in gesprek over je plannen om je diensten online te gaan aanbieden. 

Share This