De pilot online cursus deel I

door

Onne Kierkels
pilot online cursus

Waarom een pilot voor je online cursus?

Hey daar! Dus, je bent bezig met het ontwikkelen van een online cursus en je staat op het punt een pilot te lanceren, toch? Super! Een pilot is niet alleen je eerste kennismaking met je doelgroep, maar ook een slimme marketingtruc. Hiermee peil je of jouw cursus aanslaat en of je doelgroep misschien iets anders nodig heeft. Plus, je ontdekt of je cursus te veel of te weinig stappen bevat. Soms zie je door je eigen ervaring de kleine maar belangrijke details over het hoofd, dus een pilot helpt je echt verder!

Wat gaan we doen?

We gaan knallen met een kleine maar pittige lancering! Dit is je kans om je online cursus in de spotlight te zetten en je plek op de markt te veroveren. Als je deze stappen volgt, heb je binnenkort een super toffe online cursus. En ja, dat vraagt om jouw inzet en doorzettingsvermogen, maar het is het waard!

De voordelen van deze lancering

  • Je werkt snel en efficiënt aan je eerste product.
  • Je bouwt aan je community.
  • Je checkt snel of er vraag is naar jouw idee.
  • Je betrekt je klanten bij het ontwikkelen van een gewild programma.
  • Je oefent met online lesgeven.
  • Tijdens je lancering ontmoet je actieve communityleden – jouw toekomstige ambassadeurs!
  • En hey, je kunt meteen wat verdienen met je eerste product.

De 10 Stappen van je pilot

Eerst een snelle blik op de 10 stappen van je pilot, zodat je weet wat je te wachten staat. In dit artikel duiken we er dieper in!

  1. Maak een lijstje van mensen die bij je ideale doelgroep passen.
  2. Interview 10 van deze ideale klanten.
  3. Verzamel alle info uit deze interviews.
  4. Deel je bevindingen met je geïnterviewden en presenteer de opzet van je cursus.
  5. Bied een plek in je pilot aan.
  6. Maak de modules en vraag feedback.
  7. Geef een bonus Q&A sessie.
  8. Creëer aanbod voor verschillende leerstijlen.
  9. Vraag om sterke testimonials.
  10. Afronding en volgende stappen.

Over mentale triggers

Door deze stappen te volgen, activeer je allerlei mentale triggers bij je doelgroep. Je wordt gezien als expert, je bouwt vertrouwen op, en je creëert een relatie. Mensen willen deel uitmaken van jouw ‘event’ en voelen zich speciaal als ze mee mogen doen aan iets exclusiefs.

Uitvoering van de 10 stappen

Nu gaan we echt aan de slag! Ik ga je door elke stap leiden in dit artikel. Van het vinden en interviewen van je ideale klant tot het maken van je modules en het verzamelen van feedback. En natuurlijk, hoe je een geweldige bonus Q&A sessie houdt en verschillende leerstijlen bedient.

Het online zetten van je cursus kan lastig zijn, maar geen zorgen! Adviespraktijk OCW heeft hiervoor een alles-in-één websiteoplossing. Wil je meer weten of hulp bij het maken van je online cursus? Ik sta voor je klaar! Stuur me een mailtje op onne@onlinecursuswebsites.nl of neem een kijkje op de website.

Je hebt na het uitvoeren van de 10 stappen een geweldige pilot achter de rug en iets om trots op te zijn!

Creatieve groet,

Onne

Je las een blog van Adviespraktijk OCW
Reageren mag altijd door een email te sturen en delen mag ook.

Wat ook mag, is doorklikken naar de diensten op de website:

De diensten:

  • Ontzorgservice Hét jaartraject waarin ik je concreet adviseer en ontzorg bij het opzetten van je onderneming.
  • Alles-in-één website voor je online cursussen, e-commerce en evenementenbeheer
  • Advies & Coaching Op maat programma aan de slag met jouw positionering, marketingboodschappen, aanbod, teksten en nog veel meer tips, tricks, templates….

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor een 1:1 gesprek

Ontdek 3 manieren waarop je online programma het verschil maakt in je bedrijf

Ben jij die ambitieuze ondernemer? Ga 45 minuten met mij in gesprek over je plannen om je diensten online te gaan aanbieden.