7 redenen waarom je een logo nodig hebt

door

Onne Kierkels

Als je gestart bent met je onderneming staat een logo misschien niet hoog op je lijst. Dat is jammer, je mist nu de voordelen hiervan. Zonder een logo leren klanten je een stuk minder snel (her)kennen, leuk vinden en vertrouwen, de basis voor een waardevolle relatie. Na het doornemen van onderstaande redenen komt je logo en bedrijfsidentiteit veel hoger op je lijst te staan. Wil jij knallen, opdrachten en klanten aan je binden? Ik help je met een passende oplossing. Waarom heb je een logog nodig?

  1. Om je bedrijfsnaam uit te leggen

Yes, het is je gelukt, je hebt een bedrijfsnaam. De volgende stap is je product of dienst in een beeld om te zetten. Uit onderzoek blijkt dat een 8 jarige al bedrijfsnamen en logo’s weet te koppelen. Een logo is dus onmisbaar als je doelgroep 8 jaar of ouder is.

  1. Om je bedrijfsidentiteit te versterken

In een oogopslag herkent jouw doelgroep jouw logo, de kleinste vertaling van jouw identiteit, jouw huis. Uitbreidingsplannen in de toekomst? Dan is een effectief logo natuurlijk nog belangrijker. Je bedrijfsidentiteit moet staan als een huis, met uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst.

  1. Om je te onderscheiden

Je hebt een unique sellingpoint en gaat je onderscheiden van je concurrenten. Hoe doe je dat? Een eigen sfeer in een klein beeld gieten, zodat je logo in al zijn subtiliteit een uniek verhaal verteld.

  1. Om meer klanten aan te trekken

Mensen hechten zich snel aan een beeld dat bij hun gevoel past. Een logo is het halve werk van de startende ondernemer. Men kijkt toch eerder naar het logo dan dat ze mijn hele bedrijfsvisie gaan lezen alvorens contact op te nemen.

  1. Om je betrokkenheid te tonen

Een logo laat je betrokkenheid zien aan je bedrijf en aan je klanten. Een eenduidige huisstijl met een effectief logo komt professioneel over bij klanten en concurrenten. En je, jouw logo kan een ontzettende body, boost en zelfvertrouwen aan jouw als ondernemer geven.

  1. Om klanten stabiliteit en vertrouwen te schenken

Als startend ondernemer kun je niet de ‘since 1989’ troef spelen. Je logo is de investering in je identiteit. Door een goede uitstraling kom je stevig en vertrouwd over bij jouw klanten, top ingrediënten voor een langdurige relatie.

  1. Om te voldoen aan verwachtingen

Neem jezelf serieus en boost je onderneming met een krachtig alles zeggend logo. Laat zien dat je trots bent op je eigen onderneming! Dat verwachten je klanten.

Zeven redenen wat een effectief logo jouw kan opleveren. Het is tijd om aan de slag te gaan. Vind die ontwerper die bij je past.

Tip: Een effectief logo zet jouw onderneming bij jouw (toekomstige) klanten op het netvlies. Onthoud – het gaat hen niet alleen om producten of diensten maar om de langdurige relatie met jouw beeldmerk en onderneming.

Ben jij van mening dat een effectief logo belangrijk is? Laat dan alstublieft hieronder een reactie achter onder in het interactieveld. Hoe bepaal jij jouw bedrijfsidentiteit? Ik ben heel benieuwd naar jouw aanvulling.

Creatieve Groet,

Onne

Je las een blog van Adviespraktijk OCW
Reageren mag altijd door een email te sturen en delen mag ook.

Wat ook mag, is doorklikken naar de diensten op de website:

De diensten:

  • Ontzorgservice Hét jaartraject waarin ik je concreet adviseer en ontzorg bij het opzetten van je onderneming.
  • Alles-in-één website voor je online cursussen, e-commerce en evenementenbeheer
  • Advies & Coaching Op maat programma aan de slag met jouw positionering, marketingboodschappen, aanbod, teksten en nog veel meer tips, tricks, templates….

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor een 1:1 gesprek

Ontdek 3 manieren waarop je online programma het verschil maakt in je bedrijf

Ben jij die ambitieuze ondernemer? Ga 45 minuten met mij in gesprek over je plannen om je diensten online te gaan aanbieden.