Welke Call-to-Action zet je op je landingspagina?

door

Onne Kierkels

Hey jij, ambitieuze online ondernemer! Heb je ooit het gevoel dat je landingspagina wel wat meer pit kan gebruiken? Dan is het tijd om te praten over de superkrachten van Call to Actions (CTA’s). Ja, die kleine, maar o zo krachtige zinnetjes die je bezoekers aanzetten tot actie. Ze zijn de geheime saus die je landingspagina van ‘mwah’ naar ‘wow’ kunnen tillen!

Wat maakt CTA’s zo speciaal? Simpel: ze zijn jouw digitale verkoopassistenten. Ze gidsen je bezoekers door de pagina en fluisteren ze zachtjes in: “Hey, klik hier, doe dit, schrijf je in!” Een sterke CTA is als een vriendelijke hand die je bezoeker leidt naar waar jij wilt dat ze gaan.

Maar hoe?

  1. Wees Duidelijk en Direct: “Schrijf je nu in voor de cursus” klinkt veel beter dan “Misschien wil je overwegen om je in te schrijven.” Wees niet bang om direct te zijn; je bezoekers zullen je dankbaar zijn.
  2. Creëer Urgentie: Mensen houden ervan om deel uit te maken van iets speciaals. “Schrijf je in vóór vrijdag en ontvang een gratis e-book!” klinkt als een kans die je niet wilt missen, toch?
  3. Gebruik Opvallende Kleuren en Design: Je CTA moet opvallen, maar wel in lijn zijn met je website design. Een knop die eruit springt, maar toch stijlvol is, trekt de aandacht zonder te schreeuwen.

Waarom zijn ze zo belangrijk? Zonder CTA’s is je landingspagina als een winkel zonder kassa. Je kunt een geweldige etalage hebben, maar als klanten niet weten waar ze kunnen afrekenen, lopen ze gewoon weer naar buiten. CTA’s zorgen ervoor dat je bezoekers actie ondernemen, of dat nu inschrijven voor je nieuwsbrief, een cursus kopen of contact opnemen is.

Dus, daar heb je het! CTA’s zijn niet zomaar knopjes of zinnetjes; ze zijn de sleutel tot het transformeren van bezoekers in klanten, volgers, en fans. Experimenteer, wees creatief en kijk hoe jouw landingspagina tot leven komt!

Om je snel op gang te helpen heb ik hier een hele lange lijst  met Call-to-Actions (CTA). 

CTA voorbeelden 

  • Start mijn gratis proefperiode  
  • Probeer XX Voor 30 Dagen (XX= je product) 
  • Ontvang je 30 dagen gratis proefabonnement 
  • Test XX uit (XX= uw product) – Registreer gratis vandaag 
  • Meld je gratis aan 
  • Probeer Gratis 
  • Toevoegen aan winkelwagentje
  • Toevoegen aan winkelwagentje (en bespaar 20%) 
  • Bespaar nu 25% 
  • Vind mijn besparingen 
  • Koop XX Nu (XX= je product) 
  • Boek XX Nu (XX= je reis, een afspraak, etc) 
  • Maak een Afspraak 
  • Vraag een gratis consult aan 
  • Aan de slag  
  • Download nu mijn XX (XX= ebook, whitepaper, sjablonen, etc) 
  • Download XX (XX=product)
  • Krijg gratis inhoud 
  • Klik voor directe download
  • Voeg je inhoud toe 
  • Ontvang gratis updates 
  • Abonneer je op de XX (XX= blog, nieuwsbrief) 
  • Boek een demo  
  • Informeer mij (wanneer XX live is) 
  • Stuur mij meer info  
  • Doe mee met de Pilot 
  • Word lid van de community
  • Wat klanten zeggen 
  • Laten we samenwerken 
  • Bekijk onze video 
  • Bekijk een Demo 
  • Bekijk nieuwe functies 
  • Live chat nu 
  • Bekijk de prijzen 
  • Inschrijving Cursus 
  • Maak een (gratis) account aan 
  • Aanbieding inwisselen 
  • oorgaan naar Prijzen  
  • Praat met ons 
  • Laten we het doen 
  • Ontvang mijn rapport 
  • Krijg je lening 
  • Begin met geld inzamelen 
  • Nu downloaden (Leg uit wat de download is)
  • Aanmelden (Zeg waar de bezoeker zich voor aanmeldt)
  • Nu lezen (Zeg wat ze gaan lezen)
  • Meer leren (Leg uit wat ze gaan leren) 
  • Bekijk (Zeg wat de bezoeker gaat bekijken) 
  • Nu kopen (Zegt wat je moet doen, niet krijgen; probeer toevoegen aan winkelwagen, bespaar 20%) 
  • Verzenden /  Indienen / Versturen (Verzin zelf iets beters 😉

Je ziet het dat veel CTA een werkwoord aan het begin van de zin hebben. Dat komt natuurlijk omdat het een Call-to-ACTION is. Je wilt de bezoeker helpen om de volgende stap te maken. Maak die volgende stap en experimenteer!

Succes. 

Groet, Onne

Je las een blog van Adviespraktijk OCW
Reageren mag altijd door een email te sturen en delen mag ook.

Wat ook mag, is doorklikken naar de diensten op de website:

De diensten:

  • Ontzorgservice Hét jaartraject waarin ik je concreet adviseer en ontzorg bij het opzetten van je onderneming.
  • Alles-in-één website voor je online cursussen, e-commerce en evenementenbeheer
  • Advies & Coaching Op maat programma aan de slag met jouw positionering, marketingboodschappen, aanbod, teksten en nog veel meer tips, tricks, templates….

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor een 1:1 gesprek

Ontdek 3 manieren waarop je online programma het verschil maakt in je bedrijf

Ben jij die ambitieuze ondernemer? Ga 45 minuten met mij in gesprek over je plannen om je diensten online te gaan aanbieden.