fbpx
meer omzet, meer vrije tijd en meer klanten
Onne Kierkels

ONNE KIERKELS

Hoe krijg jij meer omzet, meer vrije tijd en meer klanten?

Het doet pijn als je al jaren heel veel uren werkt per week, als je omzet afhankelijk is van het aantal uren dat je maakt en dat je maar een beperkt aantal klanten kan helpen. En pijn is niet fijn. Jij wil weg van pijn en je potentiële klanten willen weg van pijn. We zoeken allemaal een uitweg om weg te gaan van pijn en bij ons gewenste resultaat te komen. 

Potentiële klanten zoeken vaak eerst op internet naar informatie. Terecht natuurlijk want alles is gratis te vinden en vaak te krijgen op internet. Je moet alleen weten waar je moet zoeken. Je zult dat wat je zoekt net zo verspreidt vinden over het internet als een eekhoorn die overal zijn waardevolle nootjes verstopt in de winter. Niet alle nootjes zijn zichtbaar en van topkwaliteit, wat ook geldt voor dat wat je zoekt. En niet alle nootjes worden even gemakkelijk gevonden. 

  • Gratis informatie op internet vinden, kost tijd 
  • Gratis informatie op internet vinden, zegt niets over de kwaliteit van deze informatie
  • Gratis informatie op internet vinden, is zonder persoonlijk contact 

Stel dat je een therapeut bent en je bent gespecialiseerd in de Ayurveda. Je helpt mensen op een natuurlijke manier genezen. Dan is ook over dit onderwerp alle informatie op internet gratis te vinden, maar dat kost geld en inspanning.  

De markt van vraag en aanbod

Er is een markt waarin deze therapeuten goed kunnen verdienen en mensen echt verder kunnen helpen. Als de therapeut deze markt wil betreden zal hij zijn doelgroep en zichzelf de volgende vragen moeten gaan stellen. Wat WILLEN mijn potentiële klanten? En hoe kan ik WAARDE TOEVOEGEN AAN MIJN SERVICE zodat mensen dus graag betalen voor mijn diensten?  

Wat je doelgroep wil ga je ze geven. En misschien is dit wel precies hetzelfde aanbod als een van de vele andere Ayurveda therapeuten. Met de inhoud van je werk ga jij je dus niet onderscheiden. Je kan je wel onderscheiden door jezelf te blijven. Authentiek ondernemen! Het verschil zit hem in wie jij bent, als mens en als therapeut. Hoe jij je onderscheid ten opzichte van je collega’s. Hoe jij de ondernemende kant van je praktijk aanpakt. Hoe jij je laat zien aan de buitenwereld, aan je potentiële klanten. Hoe jij je eigen plekje claimed in de online wereld. Wat kan jij zeggen wat niemand anders kan zeggen? Wat kan jij laten zien, wat niemand anders kan laten zien? Welke ervaringen neem jij mee?

Mensen zijn bereid om te betalen om met jou te werken en in contact te staan. Jij hebt iets, jij bent iets, jij laat iets zien wat jouw potentiële klanten ook zouden willen. Potentiële klanten voelen de aantrekkingskracht en van jou en het verhaal dat je naar buiten brengt. 

Daar willen mensen voor betalen. Ze betalen voor jou!

Warm groet, 

De pilot van je online cursus

Blogs

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis online cursus afvinklijst

Voor ondernemers die grip en structuur nodig hebben tijdens het maken en verkopen van hun online programma

Share This