fbpx
In 8 dagen je online cursus lanceren

Fase 1 – Onderwijs de doelgroep van je online cursus

Doel 

  • Het creëren van de vraag bij je doelgroep naar wat jij hen te leren hebt
  • Mensen informeren over de kenmerken van je online cursus
  • Het vergroten van de behoefte bij je doelgroep naar de voordelen die de online cursus gaat opleveren
  • Het vergroten van vertrouwen in jou en je online cursus, door een hoge kwaliteit te bieden

Hoe  

Deze eerste fase duurt ongeveer tussen de 7 en 14 dagen. In deze fase probeer je zoveel mogelijk mensen op je mailinglijst te krijgen. Dit doe je door een aantrekkelijke digitale optin te bieden. Deze optin is snel te consumeren en lost een probleem van je doelgroep op zonder dat jij daarvoor nodig bent. Als de mensen op je lijst staan moet je deze lijst warm houden, vanaf het moment van aanmelden tot en met de lancering.

  • Als Fase 1 tussen de 0 en 7 dagen duurt, stuur je 4 -mails
  • Als Fase 1 tussen de 7 en 9 dagen duurt, stuur je 5 -mails
  • Als Fase 1 tussen de 10 en 14 dagen duurt, stuur je 6 -mails

Wat te sturen?

Je gaat waardevolle content delen in de mails. Content die mensen ook tegen kunnen komen in je online cursus. 

Dit kunnen zijn, linken naar:

  • Artikelen
  • Eerder opgenomen webinars
  • Facebook Live uitzendingen
  • Video’s
  • Instagram quotes uit de cursus
  • Case Studies

Fase 2: verkoop de online cursus 

Hoe  

Verkopen via een 8 dagen mail reeks 

Doel: Het verkopen van je online cursus

Hieronder vind je de exact mails die je nodig hebt om in 8 dagen je online cursus te lanceren en te verkopen. Ik heb de belangrijkste onderdelen op een rijtje gezet. Natuurlijk schrijf je de mails in jouw unieke stijl. 

* Is je online cursus altijd beschikbaar voor aanschaf dan stopt de lancering bij dag 7. 

DAG 1 E-mail 1 : Online cursus teaser 

Spreek uit in de email dat je binnenkort een aankondiging gaat doen

  • Vertel wat je online cursus ongeveer zal inhouden
  • Vertel dat je de leuke details later zult noemen 

DAG 2 E-mail 2 :Wat is de online cursus ?

  • Vertellen wat er in de online cursus zit
  • Leg de verschillende modules en doelen die men gaat bereiken uit
  • Bouw aan de waarde van je “bonus content”, dit is buiten de online cursus om
  • Vertel ze dat je online cursus morgen beschikbaar komt om te kopen

Dag 3 E-mail 3: De online cursus opent

  • Vertel dat je online cursus beschikbaar komt om te kopen
  • Geef een link (zo kort mogelijke url) naar de verkooppagina
  • Geef extra testimonials in de mail
  • Gebruik restjes van de verkoop pagina
  • Verwerk statistieken van eventueel eerder gewaardeerde artikelen van jou in de mail
  • Vertel dat de online cursus “geopend is tot  X dag”

DAG 4 E-mail 4: FAQ e-mail

  • Beantwoord de logistieke vragen (bijvoorbeeld de dripping van de lessen)
  • Geef duidelijk weer dat er een terugbetaling garantie beschikbaar is en wat de condities daarvan zijn 
  • Vertel hoe je de online cursus kan aanschaffen en hoe lang men toegang heeft
  • Vertel wat er allemaal is inbegrepen bij de aanschaf

Dag 5 E-mail 5: Verrassings bonus e-mail

  • Vertel ze dat je een verrassing voor ze hebt die niet op de verkoop pagina vermeld staat als ze NU kopen (Dit moet “bonus inhoud” of een korting of iets waardevol zijn)

Dag 6 E-mail 6: Dank je wel & social proof e-mail

  • Bedank iedereen voor het lezen van je e-mails
  • Geef testimonials in de mail waaruit blijkt dat men heel enthousiast over de online cursus is en het eindresultaat wat ze bereikt hebben
  • Bouw aan je sociaal bewijs dat mensen hebben gekocht en blij zijn met de online cursus 

DAG 7 E-mail 7: Logische argumenten + winkelwagen gaat dicht

  • Vertel dat je online cursus zal gaan sluiten
  • Bouw logisch argument op dat het zinvol is om nu te kopen. Denk aan je geloofwaardigheid.
  • Geef een extra referentie dat de verrassing bonus ook heel goed is

DAG 8 

  • E-mail 8 09:00: Winkel gaat sluiten

Vertel ze dat het vandaag de laatste dag is dat je de online cursus nog kunt aanschaffen

  • E-mail 9 12:00: Winkel gaat sluiten

Herinner mensen er in de middag aan dat de winkelwagen gaat sluiten

  • E-mail 10: 1 uur voordat de winkel sluit: Laatste kans

Geef aan dat dit de laatste snelle e-mail is. 

Geef een overzicht van de online cursus

Geef nogmaals aan dat dit de laatste kans is om de online cursus te krijgen

Zoals ik al aangaf mail 7 tot en met 10 zal niet iedereen versturen. Dit omdat je er ook voor kan kiezen om de online cursus altijd beschikbaar te hebben. Dat vraagt natuurlijk wel een andere strategie om een aankoop urgent te maken.

Creatieve groet,

Onne

PS. Wees je er van bewust dat deze gedetailleerde informatie bijna nergens anders zo openbaar te vinden is. Doe er je voordeel mee en laat me zeker weten hoe het is gegaan.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blogs

Share This